Daily Blog Challenge | Day 4


10/082017. (Khamis)

Assalamualaikum wbt! It's day 4 for daily blog yuhuuu!

Marilah aku terus bercerita tentang apa aku buat hari ini. Ini adalah pertama kali aku serius buat benda ni iaitu memarut kelapa menggunakan pemarut yang manual ini!

Mama suruh. Mula-mula macam malas sebab pernah buat dulu tapi macam susah and give up. Tapi hari ni, bila tengok mama sendiri buat, terus minta mama beralih dan bagitahu mama, let me do it for you mak! haaa feeeling hero sangat kan.

 Taraaaaa~ boleh lah sebiji kelapa untuk buat santan mama buat bubur ubi dan masak lemak sayur wuuu.
Lepas dapat rasa I did well tu, nampak hasil terus rasa memarut kelapa manually adalah sesuatu yang seronok. Penat lelah dan peluh semua terbayar dengan hasil kelapa yang diparut tu!

Next, hari ni lawat adik aku yang sihat ini di sekolah.


Tu, dia makan sayur masak lemak lah tu hasil parutan kelapa Kak Ila fuhhh~

Hari ini juga aku first time makan petai.
Aku tidak pernah berani mencuba untuk makan petai. Tapi tadi petai tu masak sambal. People said, do something what you hate. Haaa then I tried petai.
And I can eat it, but I don't think it's a favourite.

So,If i have petai on the table I could say, I am okay with you petai but I choose not to eat you hahaha.

Haihh thats all for today's daily update. Hmm I can feel how hambar and boring this post but yeahhh at least I updated it everyday to beat the challenge!

Hope tomorrow would be better Zafirah!

Talk soon!  Chow!



Comments

Popular posts from this blog

Daily Blog Challenge | DAY 2

Sambung study.

Tentang header

Siapa Malaysia?

Daily Blog Challenge | Day 6 | Elephant Film Festival 2017 !