HAPPY 10TH BIRTHDAY MY BLOG!

 

Assalamualaikum wbt, hai.


Pejam celik, pejam celik darjah 4 sudah blog ku haha!

Blog ini didirikan pada January 23, 2013 dan entry pertama aku tulis  DI SINI

dan Kenapa Blogging? boleh baca DI SINI

Sedekad sudah aku setia dengan blog ini. Dulu menulis sebab blogging sedang hype dan sebab tiru Kak Tika juga. I love reading Kak Tika's blog. You can read it here : CERITERA XL 

10 tahun berlalu, dan dalam 10 tahun itu lah aku tetap jenguk dan isi blog aku dengan random stories and memories. I just love my blog so much. It's like a treasure. Walaupun aku bukanlah selebriti blogger atau blogger yang famous, tapi ruangan blog ini lah jadi best friend aku yang tolong simpan kenangan dan toleh balik bagaimana seorang Zafirah mendewasa sepanjang tempoh itu.

I'll keep this blog forever it can last. Sebab ada masa aku rasa macam, sampai bila lah blogger.com ni relevan? since media sosial lain banyak memonopoli populariti pengguna. Hang in there blog, nanti mahu baca balik like 20 years later manalah tahu jika dipanjangkan usia.

To look back of how many entries I've posted in this blog, there are alot!. Yang masih dalam draft pun banyak haha. Aku check 218 published posts in 10 years with 62k viewers hits! aku tulis apa weh? haha!

Dari aku berusia 18 tahun, cerita pasal masa dengan kawan-kawan zaman sekolah menengah, membawa ke cerita form six lalu ke alam universiti, dilanjutkan dengan cerita di alam pekerjaan, aku catat dalam blog ini!. I grow up with this blog indeed!

Now, I even talk about my love life in here. Nampak kah macam mana fasa-fasa kehidupan aku tu sama macam orang lain juga.  Tunggu masa untuk update pasal perkahwinan aku lagi ni yang aku sendiri looking up to what Allah SWT save for me in future. Excited mahu tahu I'll end up kahwin dengan siapa? hahah. In shaa Allah, whatever Allah plans for me it must be something meaningful and beautiful. No rush ya Rabbi, I'm okay hihi.

So, 18 Zafirah who wrote her first blog post at rumah bapa at KK with internet connection from celcom broadband, while waiting for SPM results and babysitting Qyra Sofiya - Oh she's 11 yrs old already!,

 YOU MADE IT THIS FAR GIRL AND YOU LOVE TAYLOR SWIFT SO MUCH NOW HAHA!

Well done 18 Zafirah, writing memories indeed is your passion since then. 28 Zafirah is so proud of you. I know 18 Zafirah had no idea of how 28 Zafirah is turning out to now. She grown up so well and she even on her way pursuing her studies Alhamdulillah and in shaa Allah, is improving herself to be better one. She loves BTS and TS like so much! gagahaha

Deep inside, this blog is actually one of the witnesses of my bittersweet life. We ride the roller coaster of life together dear blog!. Please keep my memories safe and sound here. I want myself, my family and my close friends to treasure this forever even when I'm gone.

'til then, wish you all the best 28 Zafirah for whatever hit you infront there. You can face them no matter what!.

Anyeong! * hugging tight 18 Zafirah *



Comments

Popular posts from this blog

29 and It's TMI Time!

VIDEO by Dayang: Meet & Having a great day together 'Dayang ft Ela' -19/02/2016

#TeamBerkelana2016 ke PBAKL 2016 @ MAEPS, Serdang!

Before 2021 ends!

Level 3 of #ZafirahwithYouKM