Laptop rosak.



Assalamualaikum dan hai :)
Percubaan satu dua dan tiga.

Laptop aku rosak.
I lost everything I have in this laptop.
Gambar-gambar masa sekolah menengah form 5 dulu. Paling sayang gambar-gambar form 6.
Gambar batch aku pun masa masuk U ni.
Gambar-gambar cuti awesome aku. Gambar family aku. Segala folder assignments aku 3 semester lepas. Maktabah syamela. Segala movie dan Kdramas aku. Aku belum habis tengok Doctors, sampai episode 15.
Banyak aku minta drama korea dari kawan-kawan aku. DOTS pun aku belum tengok. Semua yang ada dalam laptop ini habis semua licin. Laptop aku sekarang macam baby baru lahir. Memang sedih hilang semua tu, tapi apa sahaja aku boleh buat?. Nothing.
Aku kena let go semua dan mesti percaya mesti ada hikmah. Mesti ada. Aku dalam fasa belajar untuk mula hidup baru bersama laptop yang mempunyai perisian yang serba baru.
Dulu windows 7, sekarang windows 10. Dulu Microsoft 2010, sekarang Microsoft 2016. Dulu banyak folder-folder yang tidak penting tapi aku sayang mahu buang, sekarang semua lesap sampai aku tidak berdaya buat apa-apa.
Aku pujuk diri dengan berkata, tidak apa. Let’s start over. Everything happened for reasons. Soal kenangan, siapa kata laptop lagi powerful berbanding memori tuan laptop yang mengalami kenangan tu sendiri?. Tu kelebihannya, hakikat memories last forever. Hilang data dalam laptop, tidak akan hilang dalam memori namanya manusia.
Aku sekarang rela.
Kelebihan aku juga, tulis blog.
At least, aku kongsi memori indah aku di sini.
I won’t say good bye to the memories that completely vanished from this laptop.
As long as it calls memories, it will last forever.
I may forget many things but I am sure, someone will help me to remember.
(as long as I don’t suffer any neuro problems and Alzheimer in shaa Allah I will always remember hiks.)

Yang benar,
Laptop lama Zafirah tapi perisian serba baru.





Comments

Popular posts from this blog

I'm sorry, this is another heart break story.

Healing from a heartbreak thoughts.

Aku&SEMEKAR: 2 Sudah, 1 lagi : )

My September 2022 : Our Best Friend Kahwin!

Kerinduan yang ke-9 tahun.