Our Beloved Messenger SAW

Assalamu'alaikum :)


In a man who used to be,
So full of love and harmony,
He fought for peace and liberty,
And never would He hurt anything,
He was a mercy for mankind,
A teacher 'till the end of time,
No creature could be compared to Him,
So full of light and blessings,
You’re always in our hearts and minds,
Your name is mentioned every day,
I’ll follow you no matter what,
if Allah wills we'll meet one day (Amiin). 

I believe :')


Qasidah Burdah. Indah maksudnya :')


Selawat keatas nabi
Sejahtera keatas rasul
Nabi - nabi yang diutuskan
Mereka semua adalah mulia
Terangkan hati kami ya Allah
seperti hati rasulMU ya Allah


Disaat pelajar sekolah sedang berarak dgn membawa sepanduk sempena Maulidur Rasul, aku d rumah. Flashed back balik aktiviti maulidur rasul di sekolah tahun lepas, tersenyum sendiri sebab itu yang manis bila di ingat balik.

Aku berfikir, apa sebebnarnya yg perlu aku buat untuk sentiasa ingat dan sedar yang aku ni hamba Allah dan umat Nabi Muhammad SAW instead of time solat, baca al Quran, tengok ceramah di Tv dan meminta org mengingatkan aku? sedangkan semua perkara tu tidak dibuat setiap waktu dan ketika. Mengesali diri sendiri sebab org lain boleh menangis time berselawat ke atas Rasulullah SAW, betapa khusyuknya mereka, betapa cinta dan rindunya mereka dengan Rasulullah. Aku pun mau begitu. Benda ni buat aku rasa iman aku ni tersangatlah nipis untuk dibandingkan dengan mereka yang terserlah kecintaan terhadap rasul tu. apa lagi, fixed my self lah kan jalannya, kalau kesedaran sudah ada sekarang, kekuatan untuk memperbaiki diri tu pun perlu ada!. Macam karekter Laksamana Sunan dalam novel epik thriller Bagaikan Puteri, Ramlee Awang Mursyid yang menunjukkan every single second dia berzikir, ingat Allah,dan sentiasa mengikuti cara hidup Rasulullah SAW. Sungguh, terasa mahu jadi mcm tu. Jom jadi macam tu! Jom! bersama memperbaiki diri !


besides, jom memperbanyakkan selawat ke atas Rasulullah sebab :

Rasulullah SAW pernah bersabda " Sesungguhnya, orang yang paling dekat denganku pada hari akhirat ialah orang yang paling banyk berselawat kepadaku"



اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

sekian , Jazakallahu Khairan Kathirah :)

Comments

Popular posts from this blog

Tentang header

Siapa Malaysia?

Tentang convo.

eg tukar 2

Birthdays in January