Malas belajar?, fikir semula.


Assalamualaikum wbt.

Manusia paling selalu dibelenggu kemalasan itu aku. Walaupun aku tahu banyak tugasan aku belum siap, tapi kalau aku malas, habuk pun tidak terusik.

Satu hari, nampak post Ruby di facebook dan post tersebut berbunyi...


Tersentap. 

Hey, aku belajar bukan untuk diri aku sendiri sebenarnya. Aku bukan untuk sekadar memenuhi impian aku seorang. Aku bukan perlu belajar untuk kepentingan aku seorang. Aku bukan di sini untuk sekadar memenuhi syarat untuk mendapat pekerjaan aku seorang. Aku bukan di sini untuk bermalasan.

Ada hati yang penuh mengharap. Ada masa depan yang menanti. Ada jiwa yang perlu aku hadirkan rasa bangga. Ada insan yang memerlukan bakti. Ada sebab kenapa aku di sini.

Kuatlah diri mencantas malas. Kuatlah jiwa untuk teguh dengan perjuangan. Kuatlah semangat untuk cekal menjadi yang terbaik dalam menyumbang bakti.

Untuk keluarga, masyarakat, negara dan agama.

Allahu Akbar!

Comments

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

Birthdays in January

#AzeaTurns20

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

Fasa-fasa bercinta.