Level 4 over 4 #Pray4MasterSifuZafirah

 

Bismillah. Assalamualaikum wbt. Hi!


I'm in my semester 4 out of 4! Ya rabbi, almost there to finish this "Zafirah with yoUKM" master journey.

My very first class for this semester 4 was held on 14 and 15 September 2024. But my lecturer did not make the class at that time but they did it few days after (17 & 18 Septermber 2024). The clasess were held on the day and on the night which I don't mind at all, because it was in the school break week.

the table set up for my semester 4.

Will  not say "pejam celik, pejam celik mahu habis sudah" nope, will not. Sebab hey kita memang rasa menderita ya meniti hari-hari menghabiskan perjalanan ini haha!

Tapi tu lah, tidak sabar betul rasanya mahu habiskan apa yang sudah dimulakan pada tahun 2023 lepas.

Macam biasa, musim cuti sekolah adalah musim menanda paper exam juga. Tuu tepi tu, kertas exam students lah tuuu.

It's so amazing to look back on my writings in this blog about the early steps on this journey. I love my memories keeping hobby so much. 

I collected the journey in this blog and you can find them in  #Pray4MasterSifuZafirah lable :) 

Semester ini saya dan pejuang kohort 7 Sarjana Pendidikan UKM Mod Cuti Sekolah akan ambil dua kursus terakhir iaitu :

1. Penulisan Akademik 2

2. Kertas Projek 2

Dua-dua ini adalah sangat berat sebenarnya. Tapi, sama juga tiada bezanya dengan semester-semester lepas haih. Tapi setidaknya, tahu ini adalah yang terakhir dan penentuan untuk melayakkan dapat habiskan pengajian. Justeru, memang kugagahi juga demi cita-cita dan matlamat hidupku.

Kembali lagi ke era Tealive bestie ku!

Sebab suka buat kerja di Tealive sambil makan toastea dan ushar abang tearista hahah. Joke aside, tealive adalah rescuer place kalau mati karan di rumahku. Hari tu sempat masa sedang kelas elektrik mati. Boleh saja minta excuse untuk tidak dapat join kelas, but your girl here sangat mudah rasa bersalah dan tidak mahu menanggung rasa rugi bayar mahal-mahal untuk sambung belajar, malah kelas tidak hadir??? "Ruuuugi!!" satu suara dibenak fikiranku masa mahu give up everytime internet connection tidak memberi kerjasama haha!

Here's my desktop wallpaper right now. Supaya bagi semangat lebih sikit dan bagitahu orang yang kita sudah mahu habis study yeah!

managed to buy a new car. ok a toy car but it's not your regular toy car, it is a computer mouse!
Function 10/10
Cuteness 1000000/10 !

Saya sangat mengenali diri sendiri akan terus berlengah, membuang masa dan akan mengelak untuk menghadapi tanggungjawab yang dipikul. Sampaikan aku rasa aku ada masalah untuk "confront things". I'm not sure if that can be called "problems", but I have that issue in me. Confronting things, scares me.

Thus, I'm well known what has to be done, need to be done. So, langkah diorak dengan keterpaksaan tetap diusahakan walau dengan sekecil-kecil progress.

Since I'm well awared about how scared I can be in confronting my reality, so here's my "Fears to Fearless" list that I made to make sure I keep on track about my responsibilities.
Ya ya I know, the first two in the list doesn't have anything to do with my studies. But trust me, as long as I don't kill them and pull them out from the "fears box", I can't move forward peacefully in finishing my other tasks in the list.

So I made to track my progress by transfering anything from the "fears box" to the "fearless box" from time to time. In shaa Allah.

*Context of "Slowly, I'm Scary :


Saja lah letak di blog dan sedia di-judge "boooo this kid so pemalas, rph pun tidak siap?", "how can this kid pursue study when her work ke laut also?", "freak!".

Saya mengakuinya, kesilapan dan keculasan menyiapkan tugasan hakiki saya dalam membuat RPH on time. Maafkan saya, saya sedang bertarung dengan diri sendiri untuk memperbetulkan keadaan dan menjadi seorang guru dan pelajar yang lebih baik daripada ini. 

So, if there's anything grand progress I'll update the list, may be in the next blog posts.

So for that, 
of me embracing my final semester hihi.

Thank you for reading, 
please send help (read: supports) and du'a for me and my friends ok?

Kami mahu grad ni 2025, in shaa Allah!

okbaaai~


Comments

Popular posts from this blog

KJ 2 : A Wise Acceptance Speech from KJ

Sambung Study 2 #Pray4MasterSifuZafirah

Tentang convo.

Sambung study.

I survived the "No BTS and Kpop Stuff Challenge" for a week!