Cerita Semester 8 : The Highlights!

Assalamualaikum wbt dan hai lagi.

Aku habiskan cerita semester terakhir aku di UPSI dengan entri ini.
Bawah ni nanti akan penuh dengan gambar dan aku ringkaskan highlight semester terakhir aku dengan gambar-gambar berikut:

Firstly, Sarah. The roommate and she's now a piece of me.


We do things almost always together kecuali study dan buat assignments masing-masing.
Masa final semester ni juga lah kami baru ada group assignment berdua.

And, we have Kak Ain also to join our unexpected crayyyziness.
Tapi n gambar lama sikit.




I joined GRM because of Yanie and Kak En.
I met my buddy Ben along the experiences.
And, oh we ever did that unexpected trip to Penang for no reason lol and stayed at random hostel in Penang.
But still, such amazing experience to remember!

Our very first meeting as Final semester students!
Awal-awal boleh pula rasa kena start over all the hardwork masa sem 6 pasal FYP ni.
Tapi, tengoklah macam mana mereka masih boleh tersenyum girang( dalam hati siapakah yang tahu?)

Aku juga pernah nekad ke Klang untuk berjumpa Kak Sira sebab rindu lepastu dia masak sedap-sedap.


Meet my housemates,
Erin, Izzat, Zafirah, Sarah and (Kak Ita yang tiada dalam gambar mueheheh).
Semua di atas adalah pelajar semester terakhir degree. 

Ke pasar malam jalan kaki bersama Sarah.
Rindunya ayam gunting dan kuah ayam percik T_T tiber.


All time favourite kalau ada gerai-gerai jualan masa program hari terbuka kolej.
Air mangga lagenda ini menjadi pujaan sentiasa!

Terimalah gambar teruja dan solehahnya seorang Zafirah bersama pensyarah-pensyarah hebat yang pernah mengajarnya dari semester sekecil satu(1) sehinggalah semester besar sebesar angka lapan (8) !

Mengagumi Amir yang penat-penat buat servis runner dan dalam masa yang sama kena siapkan tugasan semester terakhir yang tidak kurang memenderitakan!


Makan-makan dengan ex-housemates selama 1.5 tahun
Belle- Aisyah- Ida- Izyan- (dan Nik yang tiada dalam gambar).

Bulan-bulan Ramadan penuh barokah ini, gambar makanan ini amat luar biasa ya jadinya.

ber-FYP di library KPM @Putrajaya.
I remember aku dan Sarah tidak balik untuk mid-term break sebab mahu siapkan FYP dan kami serius ke Putrajaya untuk menggali bahan rujukan yang lebih padu. wow zafirah waw.

Ni masa kami se-batch pergi  perpustakaan KPM ramai-ramai.



Zafirah makan lagi.
Makan dengan Sarah masa ni.
Rindunya dengan makanan! eh tiber.

Masa final semester, Along pula mejalani latihan industri. Aku di UPSI dia di sana.
Masa aku praktikal, dia di UPSI aku pula di sana.
Sana mana?, tempat praktikal masing-masing lah.
Tapi, aku mana mahu mendiamkan diri, aku mesti jumpa Along juga untuk recharge energy dan boost semangat meneruskan perjuangan di chapter terakhir ini!


Semester 8 aku banyak berjalan juga, sebab semester 8 baru pandai naik bas pegi KL.
Ini semua salah Along sebab sem 8 baru ajar orang naik bas ke KL. 
Sejak sem 8, KTM bukan lagi tunggangan aku untuk ke KL. Save masa dan tenaga!


Aku ingat masa ni setelah seharian membawa ke malam berusaha menyiapkan FYP di luar, aku sangat lapar jadi turun dari bas tidak balik rumah terus, tapi singgah makan di kedai makan sendirian. Makan nasih goreng kampung dan tomyam. Ish ish dahsyat betul selera kau ya Zafirah.

Masa sem 8 jumpa Babu Mar hehe.

Masa Sem 8 juga aku officially melunaskan hasrat menjejak semua negeri di semenanjung Malaysia.
Negeri terakhir perlu ditanda petanya adalah Kedah.
Dan yes Ila telah berjaya menjejakkan kaki ke Kedah. Kodiang, Kedah wah!
Bersama Mama, Kak Ija, Kak Tika dan babu-babu yang lain heheh.


Semester 8 aku meraihkan harijadi aku yang ke 24 Tahun Alhamdulillah yay!

Sem 8 aku peminat tergila dengan Choco Jar.
Tengok Sarah malah menghadiahkan aku 4 balang choco jar untuk aku seorang!
dan dapat card juga yeahuu!

Buku rujukan untuk FYP thingyyyy.

Ni masa berbuka puasa bersama SY UPSI :)


Berbuka puasa bersama Belle the ex-roommate 1.5 tahun di Tasik Proton City. Romantik betul kami kan? kekeke.


Semeter 8 aku ambil Kelab dan Persatuan Pembimbing Rakan Sebaya. Ini team aku, dan dalam kelas tu aku satu orang sahaja Sem 8 hahaha kau rasa?

Sem 8 buat assignment projek juta-juta dengan Sarah dan dua jejaka hebat pujaan Malaya ini!

Hehe.

Masa hari (malam) pembentangan projek juta-juta tadi hahah.

Buka puasa dengan Along.
Along rindu Tanjong Malim, sbeab tu dia datang =P



Berbuka puasa bersama #TeamSEMEKAR
Marha, Mai dan Hafiz.
We recreated gambar kami masa semester 2.


Buka puasa dengan Furqan kesayangan semesta alam!



Gembira betul aku bila bersama--sama dengan dorang ni.

Habis siapkan FYP kami berjuang pula untuk final exams.
Lepas Raya kami datang lagi untuk finals dan beraya sakan sama-sama.


HAri raya bersama :)

Dan akhirnya, tamatlah pengajian kami selama 4 tahun bersama.

Nah kusajikan video graduasi kami, Furqan.

                                                            


 
Dan oh, video graduasi ini juga hehe:

                                                                   

Terima kasih UPSI yang banyak menjadikan seorang Siti Zafirah Binti Ripin apa adanya pada hari ini.
Pensyarah-pensyarah yang sangat amazing ! Allahu, how i miss studying and get knowledge from all of my great lecturers!

I never said it was an easy and smooth journey. Indeed, it was full of thunders and storms along the way. But hey, with hardship comes ease. We need a little  rain (sometimes typhoon lol) to get the beautiful view of a rainbow at the end, right?. Now, I am seeing it.

Some unexpected things happened in my life after I finished my degree, yet I was hoping for them the longest time but it's just me just cannot believe they're happened in real sooner than I thought.

I am a teacher now, Alhamdulillah. I hope, I can be better and imrpove in a great way day by day. In shaa Allah.

To all my friends, all the best and let's rocking with whatever future takes us to. I love you!


'Till next post!



Comments

Popular posts from this blog

Diari Latihan Mengajar Zafirah: 1 SM & 2GTI 💓

Diari Latihan Mengajar Zafirah: Sarah, Kak Sira, Housemates, dan SEBUKTI !

Temuduga Pendidikan Islam UPSI Sesi 2015/2016 dan Kawan Baru :)

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

29 and It's TMI Time!