Tentang convo.


Assalamualaikum wbt. Here's some of pics of me while doing my assignments at Kota Belud Library.


Essentials


Deep inside, busy busy begini lah yang aku rindu untuk berkeputusan sambung study.


Tapi stress pula haha dengan kerja di sekolahnya yang tidak menang tangan dibuatnya.

Tapi, begitulah harga untuk mendapatkan ilmu bisikku.

Sempat juga aku mempersoalkan tindakan aku sambung study di saat life aku yang aku boleh cakap--
"nda sambung study pun masih okay sebenarnya, I have a stable job alhamdulillah, I live with my family alhamdulillah, my school is near, tapi macam sendiri cari masalah menyusahkan diri. Bakpe lah weh?" haha.




Tapi, demikianlah hidup kan?. Masing-masing tindakan kita dipandu oleh "sebab" tersendiri. I have my own reasons, and Alhamdulillah apa yang aku buat ini tidak merugikan pun. Bermanfaat untuk diri sendiri dan ummah I might say. Jauh sekali untuk bermegah. Hek elleh master je wak. 

Justeru, apa saja langkah yang kita ambil, walau pun rasa macam "menyusahkan diri sendiri" tetapi ingat lah, ini untuk kebaikan diri sendiri juga. To improve ourselves in so many ways, and this is one of them!.

Just finished sem 1, but I can already picture my convocation day and already preapared with captions and video transitions I will make! haha

Will I quit? no.


Got birthday present from Kak Tika, the purple Al Quran and cute T-shirts.

At my life point of view, aku ini meniti hari menanti terjadinya,

entah convo dulu, 

atau

mati dulu.


Terus insaf kan?,
tapi serius. 
Mana-manalah yang sampai dulu, semoga semuanya memberi manfaat kepada diriku 
di dunia dan akhirat.

Doakan saya ya :)

Thank you for reading this entry!

Comments

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

29 and It's TMI Time!

#TeamBerkelana2016 ke PBAKL 2016 @ MAEPS, Serdang!

Before 2021 ends!

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.