Tentang header

Assalamu'alaikum


amboi tajuk tidak tahu mahu describe sangat sebab.. ah malaih la nak cakap banyak.

Tengok jak la apa yang ada :


Tarrraaaaaaa!




Koleksi header. Untuk maklumat header yang ada doodle muslimah tu adalah background transparent.


 Ada satu untuk si kawan Farhana dan untuk Vivi. Hari tu saja-saja mahu menunjukkan bakat(lah sangat) dengan farhana lepas aku mengkaji dan terus meniliti setiap kata-kata orang yang sangat baik hati berkongsi tutorials yang sangat sangat sangat membantu. 
I love technology! Kau mau tahu pasai pa? cara buat itu, cara buat ini, hanya taip di ruang mesin mencari di google atau mesin mencari yang lain confirm tidak mengecewakan!, manusia sekarang semakin caring sebab rela sharing knowledge dengan manusia jagat yang lainnya (habis la kalau cikgu bm nampak penulisan aku yang tidak mematuhi etika penulisan bahasa melayu yang betul T.T)


Yang aku buat ni pun tidak lah cantik sangat pun jika dibandingkan dengan header mereka-mereka atau mungkin kamu yang membaca buat. Ku akui. Tapi izinkanlah saya untuk berpuas hati sendiri-sendiri atau syok sendiri dalam kata lain hihihi =)


Aku edit-edit itu ini guna PhotoScape bukan photoshop yang canggih seperti yang kamu pakai tu, aku tidak tahu guna tu, mungkin lain kali aku akan cuba ,mesti cooooool! Heh? 

Aku akan menaik naik taraf blog aku bila berkesempatan, bila ada waktu yang terluang aku akan merajinkan diri update blog atau baca blog kawan-kawan/ blogwalking atau baca blog tutorials yang aku mahu cuba dan terus dicuba atau facebooking?. 
Saya highlight-kan hanya jika ada kesempatan dan waktu yang betul-betul terluang. 




Eh, bukan kau cakap pasal header kah tadi?



Ok fine.
Berikut adalah blog tutorial cara buat header background transparent guna photoscape dan aku cuba dengan bersungguhnya (ayat poyo!)




Dan blog yang bagi freebies doodle muslimah yang comel-comel dan cantik-cantik juga berbackground transparent jadi senanglah letak di header yang kita mahu buat tu. 



Coooool kaaaaaaaaaannnn? Cuba lah, mau harap aku buat tutorials hmmm tidak larat. Aku baca blog dorang yang buat tutorials pun aku rasa penat apa lagi si empunya tutorials yo dak?.

Banyak lagi blog-blog tutorials yang aku pernah cuba untuk menghasilkan rupa paras blog aku yang tidak seberapa ni. Terima kasih dari jauh aku ucapkan kepada mereka, sebab lepas cuba tutorials diorang aku pandai lupa komen cakap “thank you” =( so, thank you so much!



Itu sahaja dari saya yang baru tertatih-tatih dalam menegndalikan blog =)




#hari rabu keluar result SPM weyhh! Doa banyak-banyak. Semoga dipermudahkan#

Amiin.




 

Comments

Fatin Diana said…
FD pun sama. kalau nak buat header, guna photoscape. tp yg skrg ni header tempah punya :D
Zafirah Ripin said…
saya masih x tahu cara tempah-tempah header ni, setakat yg mampu buat sendiri la, masih baru kan..
SAIDATUL NAZIAH said…
ni yang siuk ni ada tuto :)

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

#AzeaTurns20

Siapa Malaysia?

Before 2021 ends!