Sambung study.

I'm thinking of pursuing my study.

I want to have my master just like Kak Tika and I do really really know, Mama wants it the most.

This is perfect. The programme is exactly what I want. 

Masih dalam program yang sama dengan masa ambil degree dulu. Memang ini lah yang aku mahukan, meningkatkan lagi ilmu pengetahuan dan kualiti guru Pendidikan Islam. Bukan untuk aku semata, tapi aku sangat percaya untuk anak-anak didikku juga. 

You never know how I love my job and how I dear my students. I want them to be the best in their life, I want them to be clean and have good manners. Bukan mahu cemerlang pandai-pandai saja tapi mengutamakan adab. Adab dulu baru ilmu. Bila mereka sudah beradab, aku boleh hela nafas lega sudah. Ya ya ya, adab nombor satu, cemerlang dalam pelajaran tetap bukan nombor dua juga. Akademik penting, memang. 

Jap, apa tadi kaitan sambung study dengan membina modal insan cemerlang sahsiah dan akademik tu? haha macam tiber kan?. Sebenarnya ada, bagi aku ada. Terutamanya dalam bidang Pendidikan Islam yang aku cintai ini. Sambung belajar sama macam menyambung batu loncatan untuk terus menimba ilmu. Ilmu yang kuperolehi nanti, aku boleh salurkan kepada peningkatan kebolehanku mengajar supaya lebih bertambah baik. Will come out with better and fresh ideas. Aku percaya itu.

And, imagine by that... I can help my students to build their own "stepping stones" untuk mengembangkan potensi diri untuk pergi lebih jauh mencapai kejayaan yang hakiki dalam hidup. dunia dan akhirat. That's my ultimate goal in teaching <3


Lepastu, program yang ditawarkan ini, mod cuti sekolah lagi! This is it!.

"Tapi, nda lah kau dapat tengok kahwin aku"

It's just, my friends are getting married, and my sister too in the nearest possibly time. I don't want to miss any of these important moments of my loved ones. 

So, I think, I've made my mind. Gotta extend this dream until next year lepas Kak Tika kahwin. Lagi pun, dalam masa itu dapatlah buat tabungan untuk bayar yuran dan perbelanjaan di sana nanti :)

Harap-harap, UPSI akan buka program master ini pada masa itu. Kalau bukan UPSI, mana-manalah universiti yang menawarkan program Ijazah Sarjana Pendidikan Islam dan semestinya dengan, "Mod Cuti Sekolah".

Saya Siti Zafirah Binti Ripin, tahu sambung study akan sangat sibuk jadinya. Kerja di sekolah saja tidak menang tangan lagi mahu sambung Master? haha ! eh tapi saya mahu sambung belajar juga!

Doakan ya!


Comments

Popular posts from this blog

29 and It's TMI Time!

VIDEO by Dayang: Meet & Having a great day together 'Dayang ft Ela' -19/02/2016

#TeamBerkelana2016 ke PBAKL 2016 @ MAEPS, Serdang!

Before 2021 ends!

Level 3 of #ZafirahwithYouKM