My September 2022 : Our Best Friend Kahwin!

Assalamualaikum wbt. Hai.

Bismillah. Rindunya aku menconteng-conteng memori dalam blog kesayangan aku ini. There's something about blogging, it's a part of my life already!.

Mari aku sajikan blog ini dengan highlight bulan September 2022 ku!, and I promise you highlight bulan Oktober pun ada!, ok lesgo!

Pertama, Silat. Hadirin dan hadirat sekalian, end of August kot macam tu sekolah aku joined pertandingan Silat atas talian which.... kami sampai peringkat KEBANGSAAN! Moment of proud, sebab saya juga terlibat sama dalam menjayakan pertandingan ini.


Ini one of the teams yang kami hantar untuk pertandingan. Ustazafirah sebagai tukang record saja sebenarnya. Like most of the time in September Zafirah ke hulu dan ke hilir dengan tripods ya. Alhamdulillah, one of the teams dapat 2nd place peringkat kebangsaan you guys!!
Bangga betul aku dengan budak-budak silat ni termasuklah coach diaorang. Aku pernah menyaksikan dorang kena baling botol weh sebab tidak buat betul-betul. Seram I tell you!. But, PAID OFF! Alhamdulillah!

Next, my first Pavlova in entire life! haha. Makan di Tiffin, Tawau bersama Nurul. Masa ni Nurul belanja. Siapa Nurul?, bawah-bawah nanti awak akan jumpa Nurul kehkeh.

Mama and Kak Tika and Ayip datang Tawau untuk bawa seorang Zafirah ni balik rumah masa cuti seminggu, cuti pertengahan penggal 2 if I'm not mistaken.
I remember Kak Tika cakap masa mama sedang ronda-ronda and observing my school, kak tika cakap "Mama is feeling proud of you", bergenang air mataku weh. Mama, I love you!

My first photo with Aisy Khodeeja, my 18th anak buah.

Balik cuti Twu-KB, Mama, Kak Tika and Ayip ambil.
Balik KB-Twu, Bas Tung Ma yang ambil. heh. Kenapa balik naik bas?, sebab mahu jimat kerana...
Kerana kena guna duit lebih sikit bulan ni sebab kena balik untuk tengok kahwin best friend kami :)))

Tengok wayang seorang lepas balik sekolah. Aku memang pandai tiba-tiba begini. Tiber jak mau tengok wayang. Tengok Juang kot masa ni. Menitis-nitis air mata aku cis. Ngam juga lah pegi tengok sorang haha!

Balik untuk kahwin Vivi and this is me with Azea my coolest friend.

Ini lah Vivi kami. Our best friend yang telah merobohkan sumpahan antara kami yang risau tidak kahwin-kahwin di saat kawan-kawan sebaya kami semua rata-rata ada anak sudah. Me and my best friends since school jak yang macam eh? kenapa kita nda kahwin-kahwin ni? hahah!
Alhamdulillah, Vivi broke the curse which tidak risau sudah, sebab giliran kamu menyusul lah kot? kehkeh #Pray4jodohthelittles

Mandi badak Vivi, adalah reunion classmates class of 2012 SMATS!
Ada Fahmi, ada Alin and Yanie yang flew all away to Sabah untuk hadir kahwin Vivi yang kami cintai!

Cantik kan best friend saya ini! ya, gambar blur tapi hm letak juga sebab sayang haha!


See, reunion with old friend, Nana. Jumpa Nana dapat jemputan juga dari Nana yang akan join team Vivi juga tidak lama lagi. #TeamTaken

My love, Alin!
Lama betul tidak jumpa Alin. Alin is one of my best friends juga. Sayang betul aku dengan dia.

My Little's family!
Da'e, Izzah dan Azea tiada dalam gambar.
Thank you Vivi sebab kahwin, dapat kami kumpul berjumpa dan catch up dengan life masing-masing/ Ah sayang lah!
HINZ.
My group of close friends started with these four.
Haryani, Izzah, Noraidah and Zafirah (HINZ), our official best friends date was 06 November 2008. Masih ingat ok, perempuan kan sangat arif dalam bab-bab ingat tarikh ni. heh.

Besar panjang sudah semua. Tengoklah siapa paling besar. Saya!

Awwwhhh my loves!

See reunion SMATS class of 2012!
Sorry pengantin, saya post gambar yang pengantin nda ready. begitulah kan janji muka orang yang post cunz hehehe

Anis and her daughter Aufa. I am a fan of anak-anak Anis.
Masa sekolah saya peminat Anis, bila besar ni minat Anis dan anak-anaknya pula.

Yanie and I!
Yanie ni amazing. I LOVE HER WITH MY WHOLE HEART!
Sebutkan seorang nama best friend mu?, mesti sebut Yanie haha!

September, ada larian PPDa, and guess what?,
you sis here dapat top 10 ok sampai penamat. Sila berikan saya tepukan paling gemuruh!

Thank you!

See dapat hamper!
Masa sekolah mana pernah dapat hadiah masa larian merentas desa, merentas hatimu pun aku failed, tapi at least larian PPDa sekolahku, saya berjaya dapat hamper okey!
Ya, bangga. kenapa? haha

Erfi and ustazah zafirah. Students say kami kembar. Bila tengok balik, eh ya lah! samaa! haha.
Eppy is one of my bright students dari 2A 2021. Geng-geng si Jeanne lah.
 Sekarang dorang form 3 sudah and I don't teach form 3 this year.

Last but not least,

I found my true joy through Nurul Shahirah here in Tawau.
I love her!

Wouldn't asking for more, it's enough to know Nurul is there, I always know I am not alone and have back up life haha! Apa ingat main game ada limited life? haha. 

Nurul and everything that happened in my September 2022 are bunch of blessings that I am so so so thankful for. Thank you ya Rabb, alhamdulillah for all these amazing people around me. I want to live better and be kind no matter what.

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Thank you September, thank you Allah.

and thank you for reading this entry!

'til next post, anyeong!




Comments

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

Before 2021 ends!

Siapa Malaysia?

#ZafirahJejakGajah ke Guala Gandah, Lanchang Pahang SEORANG!