Fasa-fasa bercinta.

Assalamualaikum wbt hai.
Cringe-nya tajuk entry! Hahaha ya ya saya tahu saya tahu sorry lah alaa bukan selalu pun khennnz.

Sidang pembaca yang saya hormati sekalian, apakah itu cinta?. Amboi. 

Fasa menyayangi persahabatan.
As you knew, your life partner might be in your friends circle so you can't deny, who knows he might be the one? Cececeh.

Fasa hati berbunga-bunga
The phase you think you got the hint, but not so sure and not yet clear about it.

Fasa mahukan kepastian.
And, when you got it... You feel like, this one might be it and you secure him/her in your heart already wehuu.

A phase where you can relate to love songs which you never did before. Name any love songs, I am the lover character in them :')
- This phase could be when you can relate any relationship quotes and reading to a better relationship builing. Goshh i'm cringing!

A phase where I told my friends that I don't think I am single anymore, cause he/she made you think that way. This is one of the biggest signs about you are taking that relationship seriously.

A phase of the thought of "if I do this, then he/she must know he/she needs to do the same in reply"

 but nah~ got so much hurt since you got disappointed over your own expectations. They tiring, seriously.

Fasa hati bagai di taman tema Lotte World, South Korea. 
Maksudnya, you are on the cloud sebab rasa macam oh inikah cinta? hahaha

Fasa, I told my mom about you.
Ini fasa tidak serius lagi? Aku tidak tahu lah. It's just, did you told your mom about me too? :')

Fasa jealousy.
Pantang ada komen pelik-pelik di medsos, hah mula insecure and curious tapi mahu tanya malu nanti ketahuan jealous hahaha!

Fasa mahukan perhatian lepastu rasa annoyed kalau tidak dapat perhatian ya Rabbi pangkang! -- Beriya.

Fasa expectation-ku kah yang melangit atau kau yang kurang bijak membaca bahasa kasih sayang? haha (double cringe!)

Fasa meragui -- senang rasa pissed off dan overthinking, yikes!

Fasa, I love me - you love you macam lagu ni:

 
(lebih kepada untuk sedapkan hati sebenarnya)

Fasa strategize self-control untuk tidak mahu beriya lagi.

Fasa if you can ignore me, I can do the same. Tapi sebenarnya mencari juga eyyy!

Fasa give up tapi, tidak pasti.
Ini berjuang sendiri lah ni, hampir mati perasaan dek perasaan sendiri.

Fasa menginsafi. 
Tone down the feelings and wanted to stop everything. 

Fasa fed up .
Faham kah perasaan sayang tapi tidak mahu beriya, tidak mahu cakap sebab tahu batasnya apa. Selagi belum kahwin, selagi tu tidak boleh over do. You want to end this relationship sebab fed up dan, takut buang masa.

Fasa berserah.
Kuberserah, kuikhlaskan dan kupasrahkan perjalanan cinta ini kepada Tuhan. If he/she's the one, dekatkan. If he/she isn't then, jauhkan 🤲

I am not sure about your current relationship and how it grows. Some might think like it's such a toxic oh well I even had a thought that about my current issue.

I am not sure, it's my first time. 

At least, got to write this here to refresh my memory about my cringey love life. So I can remember. 

After all, cinta kepada bunga, bunga akan layu. Cinta kepada manusia, manusia akan mati. Cinta kepada Tuhan, itulah cinta yang hakiki ❤️

Semoga jatuh cinta kita, tidak pada yang sia-sia. Amiin.

Sorry, for this super cringe blog post, I promise this will be the first and the last! Haha!

Bye, anyeong!

Comments

Popular posts from this blog

29 and It's TMI Time!

#TeamBerkelana2016 ke PBAKL 2016 @ MAEPS, Serdang!

VIDEO by Dayang: Meet & Having a great day together 'Dayang ft Ela' -19/02/2016

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

#ZafirahJejakGajah ke Guala Gandah, Lanchang Pahang SEORANG!