I'm guilty :(


Assalamu'alaikum wbt.

kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.
Sesuai sangat lah peribahasa tu untuk aku yang rasa bersalah sebab over do dalam berbicara tanpa memikirkan perasaan orang lain.

cukup dengan ayat-ayat di bawah menerangkan rasa bersalah aku disebabkan tidak berhemahnya aku dalam menjaga hati sahabat :( . tapi percayalah wahai sahabat yang aku maksudkan, I did not wish to offend anyone through my three reasons why i do not have boyfriend  dan benar niat di hati adalah untuk membuka mata kita bahawa kita sudah cukup dengan kasih sayang dan cinta yang kita ada sekarang (cinta dan sayang dari Ibu bapa, ahli keluarga dan kawan-kawan dan semestinya the major love daripada Allah swt ).

sahabat-sahabat yang aku sayangi sekalian ,


tumblr saya

bukankah janji Allah dalam surah An-Nur sudah cukup membuatkan kita yakin bahawa mencari lelaki yang baik dengan cara yang salah atau bercinta-cintun tanpa ikatan yang sah adalah tidak wajar.

"Perempuan-perempuan yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik (pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh keampunan dan rezeki yang mulia (syurga)." 
[Surah An-Nur, 24: 26]

Cara untuk kita dapat lelaki yang baik dengan cara yang betul adalah dengan memperbaiki diri sendiri bukan?.


apa yang aku risau;


  There are many 'religious' people who once was so against the idea of 'BF/GF' but later are the ones 'indulging' in it themselves. Naudzubillah - @AisyahShakirah

 Allah akan uji kita dengan apa yang kita pernah cakap pada orang lain Allah uji sejauh mana kita berpegang dengan kata-kata kita tu.   
Jadi jangan jadi seperti peribahasa; cakap tak serupa bikin ok!

 untuk diri aku;

“…menyedari kesilapan sendiri lebih baik berbanding menegur kesalahan orang lain…”

“Berlapang dada untuk segala hikmah & ujian,
 salah satu benteng untuk menjaga hati ”

"tahu cakap.tahu buat ok!"
   
Aku rasa aku sudah merosakkan ukhuwah yang sudah terjalin dengan si sahabat, itu buat hati aku tidak tenang sebab habluminallah wa habluminannas kan?, aku perlu jaga hubungan dengan Allah di samping menjaga hubungan dengan manusia itu puncanya aku rasa berdosa sebab keterlanjuran lisan aku menyebabkan kemanisan ukhuwah itu menjadi tawar :(

Ya, Allah indeed i have wronged myself, so please forgive me.


 untuk sahabat yang aku maksudkan;


You will begin to heal when you let go of past hurts.
 Forgive those who have wronged you 
 and learn to forgive yourself for your mistakes.

and please do forgive me D':


بِسۡÙ…ِ ٱللهِ ٱلرَّØ­ۡÙ…َÙ€ٰÙ†ِ ٱلرَّØ­ِيمِ
 
Ya Allah, Ya Latiif yang  maha lembut serta halus dan ,maha mengetahui segala sesuatu, Wahai Tuhan yang Maha Pelembut. Allah Maha Lembut terhadap hamba-hambanya Dia memberi rezeki kepada sesiapa yang Dikehendakinya dan Dialah Yang Maha Kuat lagi Maha Perkasa,
 lembutkanlah hati sahabat ku untuk memberi kemaafan kepada hambaMu ini ya Allah. Eratkanlah ikatan di antara hati-hati dan kekalkan kemesraan hati-hati ini. Tunjukkanlah kami jalan yang sebenar, limpahkan hati-hati kami dengan cahaya RabbaniMu yang tidak pernah padam dan lapangkan hati-hati kami dengan iman.


آمِÙŠْÙ†ُ
 
Untuk kalian;

Let us recite our "doa" to seek for the forgiveness from Allah azawajalah.

Ya, Allah
 Forgive us, 
Forgive us for everything.
So for everyone,Every single Muslim,Dead or alive,
  We do doa that You forgive us for all of our sins.



  
amiin..

Dan inilah aku yang tidak pernah lepas dari berbuat dosa seperti manusia yang lainnya jadi, marilah kita bersama-sama memperbaiki diri sendiri untuk menjadi seorang hamba Allah yang terbaik untuk meraih cinta hakiki, cinta yang tidak pernah mengecewakan kita dan cinta yang paling sempurna.
InsyaAllah.

Sebagai manusia aku sayang padamu *ayat laksamana sunan* ♥ 

Yang masih rasa bersalah,
Siti Zafirah Ripin  

Comments

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

#AzeaTurns20

Before 2021 ends!

Siapa Malaysia?