Aku & SEMEKAR : Perlukah aku ditinggalkan? Perlukah engkau melupakanku?



Bismillah.

Assalamu’alaikum, haiiiii!

Ok, first of all check tarikh aku start masuk SEMEKAR 26.06.13 and now? 23.10.13. uwaaa! Almost  4 month suda pun, apa perkembangan aku? Since I’ve last posted pasal kehidupan baru sebagai pelajar tingkatan enam nih?, banyak sangat untuk dicerita tapi dalam entri kali ni dengan tajuk yang memang macam orang baru putus cinta pula ek? Ish! Bukaaaan! Jauh sama sekali, kerana aku akan berbicara soal:

Kawan-kawan :)

Cantik sungguh perjalanan hidup yang Allah aturkan untuk aku ni, aku di sini tanpa ada best friends  masa former school dulu, terasa diri forever alone pun ada masa mula-mula masuk sini, sangat untalkative, tidak seceria dulu-dulu, yaa lah dulu-dulu dulu-dulu ku menderita sekarang aku bahagia ehh?haha masa mula-mula masuk, belum kenal, belum cinta amboih ayat kau!  Tapi sekarang ada kawan, ada kawan gelak, ada kawan cerita, ada kawan pandai, ada macam-macam ragam punya kawan, ada kawan lucu-lucu, ada kawan yang aneh maksud aku aneh jarang jumpa orang macam jenis diaorang ni, ada kawan yang cantik,semua cantik! ada kawan yang baik hati, semua baik ok! Serius! Semua baik hati!  macam-macam lah dan poinnya ialah:

SEMUA BEST! SEMUA MEMBUATKAN RASA RINDU BILA ADA YANG TIADA! 

Haaaa, tu yang tahap sedih kalau ada perpisahan, itu yang perit untuk dilalui sbb ikatan persahabatan tu sudah terjalin indah, rasa sayang tu sudah ada, kemanisan bersahabat tu sudah terasa, tapi masa-masa macam ni la pulak kena ada perpisahan. Bukankah itu sesuatu yang menyedihkan?

Alaaaa, tidak apalah, they just wanna further they studies la weii, moving forward to achieve their dreams same to you la kan? Cuma cara kita yang berbeza.
Ehermm.. sebenarnya entri ini ditulis khas buat kawan-kawan kami yang akan menyambung pengajian ke Universiti. Whoaaa! UPSI pulak tuuu!
Dan kawan-kawan kami itu adalah:

Ewi

 Rabiatul Adawiah Ramlee, bertudung pink :)

I used to know ewi masa di SMATS lagi, lima tahun kami satu sekolah. Tambah lagi sampai sekarang masuk enam tahun, satu kelas lagi di form six… hee, ok lima tahun setengah la lebih kurang. Saya tahu, she was facing macam-macam dugaan,mula dari dia dapat politeknik dalam kursus Perbankan Islam dan dia macam nekad habis mau pegi tapi Abah dia la pulak yang tidak bagi keizinan maka Ewi pun akurlah sebab dia percaya, her Abah knows her enough dan redha parents itu penting dalam menentukan masa depan dia, she accept and keep believing yang Allah plan something bigger than this. And if it is meant to be, it will be, Ewi dapat tawaran masuk UPSI dalam kursus Dip. Bahasa Inggeris bukankah itu sesuatu yang waaaaahh!!. Dia check masa kelas muet tau, masa tu aku dengan team members aku memang serius buat kerja yang sir bagi, Ewi pegi tempat aku lepas tu kata macam ni dengan muka excited“ Dengar dulu bah luahan hati aku ni, aku dapat UPSI, diploma b.Inggeris !” and I was like SubhanAllah, tumpang gembira, terus kerja yang sir bagi tergendala sebentar sebab kami mengulas macam-macam pasal ni ish ish ish, memang nampak muka ceria gembira bahagia Ewi =’)

Kali ni Abah Ewi bagi pegi, and I know Ewi is happy =)
Nahh, ucapan untuk si Ewi yang berkaca mata dan suka makan chippy-chip strawberry =P





I just want you to know that…


So much!

In advance: let the first things come first. Let the intentions right. May Allah bless.
Jazakillah khairan for the memories, for the sweet smile, for bagi bangun bila aku mengantuk masa kelas bahasa arab di tengahari,  for chippy-chip strawberry and more!, halalkan segalanya. Terima kasih :)

Requesting: keep wearing the tudung labuh hehe, mesti stay comel.
Keep on gaining ilmu agama, saham akhirat tu.
Study, Lillahi ta’ala kan?

 NEXT:

 Pija



  Nur Shafizah Pindik :)

Saya kenal pija di SEMEKAR, tahun ni la baru kenal dia, baru afew moths kenal, kami satu kelas. Pija pun cerita lebih kurang sama dengan Ewi,dapat Poli tapi family suruh stay dulu di form six, kononya tengok dulu keputusan semester satu ni, kalau Ok bagus stay kalau tidak baru pegi Poli,Pija pun akur juga la dengan saranan familinya. Surprisingly,Pija pun kena purposed oleh UPSI dalam kursus keusahawanan and I was like whoaaa!, plan Allah memang penuh kejutankan? And if it is meant to be, it will be =’). 

Saya tahu Pija is happy, kami sbg kwn dia pun ikut happy, mesti dia rasa double happy tu kan?. Pija is kind of person yang disenangi, disayangi dan dicintai sekali lagi ayat kau! oleh rakan-rakannya sebab dia seronok. Masa dia tahu dia dapat tawaran tu, di samping besties dia happy tapi sedih juga tau, sedih tahap nangis sebab akan berpisah, terharu sangat bila nampak friendship yang macam tu. Semua orang sayang Pija termasuk aku. Adakah dia tahu akan hakikat itu?, harap-haraplah. 

Masih ingat apa yang Pija cakap dengan aku “ dua lagu yang akan buat saya ingat sama kau, 1) One thousand years by Cristina Peri sebab hari tu kau berabis cari tu lagu dan saya jak  ada tu lagu time tu. 2) Take a look at me now by Greyson Chance”
Nahh, untuk pija;



Thank you Pija for the memories, I’ll keep it tide in my most moment to remember :’)
In advance: matlamat masa belajar tu mesti sentiasa jelas, belajar untuk dapat ilmu bukan untuk dapat kerja. Jangan berhenti tuntut ilmu agama, apa yang kita belajar dlm subjek Syariah, Usuluddin semua tu jangan dilupa,
Belajarlah ilmu dunia tapi ilmu akhirat jangan dilupa.
Selamat mengorak langkah menuju cita. Semoga langkah tidak tersasar dari nawaitu sebenar. Melangkah dengan doa!



Saya terharu tau bila baca apa yang kau tulis d buku milik bersama antara saya dan siti tu, kau memangkan suka buat orang sedihhh? :’(

And..


Kau tahukah itu?


Fuhh~ that is it, gambar yang memang nampak macam SS(syok sendiri) punya tapi tu lah, aku bukanlah seorang yang ada talent dalam buat short film, atau movie maker yang kretif, compile-compile video untuk dipersembahkan kepada kawan-kawan as memory, tidak, aku tidak berdaya. aku tidak se-kretif mereka. aku cuma aku yang ada blog, yang ada kamera laptop sahaja, yang tiada handphone yang mampu untuk record momen-momen indah bersama kalian, aku cuma aku yang menghabiskan satu malam aku untuk buat entri ini dan usuluddin belum habis baca pun adoi! tidak apa. Aku tidak pernah mengesali semua itu, insyaa Allah, esok masih ada.

Ini antara mereka-mereka yang aku sempat kenal di semekar tapi mengubah haluan ke alam uni terlebih dahulu dari kami. 

Bazz, Weena, Zeha, Yaya.
Bertemu berpisah kerana Allah.
Allahu Akbar!

Tipula kalau kata aku tidak jelous, jelous juga ok! Tapi jealous-jealous mcm tu bukan boleh buat apa-apa pun, so I turned my jealousy into my pusher to keep me moving ahead so that I can be the one of them for one fine day ^_^. Hidup kan mesti positif, kalau cemburu, belajar rerajin supaya dapat cover up kekecewaan lalu,supaya dapat masuk uni juga..
 KITA BOLEH TU!



Last but not least, kepada kita yang stay di tingkatan enam setakat ni, di kelas aku dari 26 orang jadi 22 orang yang tinggal, teruskan perjuangan, never give up!. Keep moving forward. Nanti kita menyusul mereka di alam IPT nanti, tidak lama tu sekejap ja lagi. Keep fighting!, keep believing! Allah knows best!.


GAMBATE!


Ps: berserta dengan ini juga memberitahu yang aku akan menghadapi peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia(STPM) penggal 1 pada :

19.11.2013 – 21.11.2013 





Trial haritu sangat teruk keputusan, sangat menyedihkan, semua moral down bila dapat result trial, tapi percayalah kami sedang bangun balik la ni, yes, maybe yes ada yang failed tapi itu bukan failure, trial tu sbg petunjuk aras tahap mana usaha kita, bila sudah tahu teruk means perlu double-kan usaha la kan?,

 if it went right, work hard!, if it went wrong, work 10 times harder!
What’s wrong with falling down? We can always stand up again.
RISE OF THE FALLEN!
Peluang masih ada, maksimumkan penggunaan waktu. Itu perlu!
Come on! 

so, friends All the Best!
Pray for us.
Ma’a salamah =)

Comments

ShafizahSafhwa said…
wahh! saaaya terharu ela~. sweetnya. doakn ya semoga ukhuwah kta smpai ke syurga~ amiiin. saya bangga ada kwn mcm c zafirah. tq sgt100x. btw, blog kw smart. hihi.. x tw mcm mna mw ckp yg ptg tq sgt2x. i always love you:)
Unknown said…
Elaaa !! Terharu jgk. Aku ttp pakai tudung labuh jgk laa. Aku gna shawl tp ttp jgk aku akan labuhkan. Mesti lepas bahu !! ^_^ love you and miss you laa <3

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

#AzeaTurns20

Before 2021 ends!

Siapa Malaysia?