Dear Last Semester for STPM 2013/2014,



Assalamu'alaikum.

Hai! STPM Sem.3!

Dua Kerja Kursus perlu disiapkan.
Silibus bagi setiap matapelajaran memerlukan aku untuk kalis cabaran.
 
Saya cukup maklum yang cabaran yang akan ditempuhi bukan mudah. Tapi, izinkanlah saya mencuba sedaya upaya saya untuk membuktikan yang saya boleh. Saya tahu, bagi memperoleh kejayaan itu tidak mudah. Disebabkan oleh itu saya perlu mujahadah niat dan berusaha habis-habisan kerana Allah.

Saya tidak mahu tewas dengan pengaruh terpesongnya nawaitu ketika belajar. Sebaliknya, saya akan belajar untuk tahu bukan untuk peperiksaan semata-mata.

 "Zafirah, dunia ini untuk berjuang dan penat, kita rehatlah bila mati nanti di syurga"
Biar penat sekarang, biar.

"Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman.

Iaitu mereka yang khusyuk dalam sembahyangnya.

dan mereka yang menjauhkan diri daripada perbuatan dan perkataan yang sia-sia"
 (Al-Mu'minun,23:1-3)

"Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan"
(Al Syarh,94:5&6)
And oh,
Allahumma ballighna Ramadhan..
Aamiin.
ma'a salamah!
 

Comments

Popular posts from this blog

Level 3 of #ZafirahwithYouKM

FATIMA KINASCY A NAME AND SECRET BEHIND IT.

#AzeaTurns20

Siapa Malaysia?

Before 2021 ends!