Popular posts from this blog
Before 2021 ends!
Aku & SEMEKAR : 1 sudah 2 lagi :)
Assalamu’alaikum. Hai :D So this gonna be a super long entry (warning awal. haha) Habis sudah satu semester ada dua lagi perlu ditempuhi untuk STPM 13/14 . Tidak sabarnya mau habis macam kakak2 senior yang telah berjaya finsh strong with STPM! Salute yo brothers n sisters yang memang gagah dan cekal menamatkan tingkatan enam yang orang lain pandang susah bukan main lagi kan?, big clap untuk kalian semua! Insyaa Allah, saya akan mengikuti jejak langkah gagah kalian semua! (intro haruslah penuh bersemangat!.ehehe) Ini bersama sebahagian kakak-kakak senior yang sangat supportive dan paling disayangi. Sem depan tidak jumpa suda kakak2 ni di sekolah, maknanya kami la yg paling senior di sekolah tu nanti. Next, bercerita pasal general life update untuk yang terakhir kali bagi sem.1 ini. Pejam celik pejam celik, lima bulan besamaan 1 semester berjaya ditempuhi bersama rakan-rakan seperjuangan,pahit manis a...
Diari Latihan Mengajar Zafirah: Minggu 2 & 3
Assalamualaikum dan hai. Blog ini dikemas kini akhirnya. Itu pun pasal LM updates seorang Ustazah Zafirah dalam perjalanan. Minggu 2 dan 3 sahaja. Minggu-minggu seterusnya aku berhenti menulis catatan. Hm tidak istiqomah sungguh. But, In shaa Allah i'll write more updates about my LM journey. Almost there to end this. 7 weeks to go before the LM ends. So here's it. 2 nd Week of #DiariLatihanMengajarZafirah 09-13 Julai 2018. I didn’t write for my daily writings for this 2 nd week. But all I can say, I am awesomely feeling better Alhamdulilah. Funny thing happened in week two: Double check your nametag, makesure its not happened to be pinned upside down. Hahaha, because I did hahaha lucky I am still at Surau and a teacher told me about my upside down name tag. So, just double check at the mirror, to be safe take selfie and it also could help 😊 2 nd week also was exciting because Kak Ija and Kak Tika will be around KL at weekends yay! So, th...
Kuat Sedekad.
Bismillah. Assalamualaikum wbt. Hai. Sepuluh tahun sudah hidup kami tanpa bapa. Ke mana masa-masa itu berlalu?, seakan tidak percaya sedekad sudah hati ini menanggung rindu yang tidak bertepian. I lost bapa when I was just 19. And I remember it all too well about the details of how I received the news of losing bapa a decade ago. If you ask, I can picture them frame by frame for you. Everything is playing on my mind reel so real. The thing about missing someone you can't see anymore in this world is, you don't want the feeling to vanish. I don't know how to tell, but missing bapa is a feeling that I don't want it to disappear. Yes, sometimes it takes a bucket of tears to deal with it, and that's sweet I might say. Pelik kan?. Sebab, bila rindu tu akan rasa macam aaa I remember bapa and I miss him extra today so gotta pray extra for bapa today wee~ Tu kita tidak cakap lagi pasal bila dapat mimpi bapa, you wake up from the dream with your pillow wet from crying but, ...
Comments