Assalamualaikum wbt. Hi. Aku menyedari rajin aku update blog ini sejak kebelakangan ini, tapi update tersebut hambar sekali ya tanpa gambar hehe. Demikianlah seorang Zafirah yang agak sukar menemui jalan kerajinan untuk transfer gambar dari telefon ke laptop bagi memeriahkan suasana setiap post dalam blog ini. Sekarang ni dalam mood membersihkan dan menyusun folder-folder gambar dari phone ke laptop (itu pun pinjam laptop Ayip mueheheh) jadi alang-alang tu update lah blog untuk mengabadikan memori di internet lalu senang kalau mahu belek-belek kenangan di masa depan nanti gituuu. So, let's enjoy my memories with SMKTT for the first time! Ya harusklah ada gambar depan pintu pagar sekolah sebagai bukti bagi rasminya saya sebagai ahli SMKTT ha gituuu. Aku guru kelas. Ni lah kelas aku. Masa awal-awal buka sekolah selepas PKP 2020 awal July hari tu, guru-guru lah susun kedudukan meja ikut SOP yang telah ditetapkan. Label semua lah cikgu-cikgu buat. Perlu ya show off gambar-gambar...
Bismillah. Assalamu’alaikum, haiiiii! Ok, first of all check tarikh aku start masuk SEMEKAR 26.06.13 and now? 23.10.13. uwaaa! Almost 4 month suda pun, apa perkembangan aku? Since I’ve last posted pasal kehidupan baru sebagai pelajar tingkatan enam nih?, banyak sangat untuk dicerita tapi dalam entri kali ni dengan tajuk yang memang macam orang baru putus cinta pula ek? Ish! Bukaaaan! Jauh sama sekali, kerana aku akan berbicara soal: Kawan-kawan :) Cantik sungguh perjalanan hidup yang Allah aturkan untuk aku ni, aku di sini tanpa ada best friends masa former school dulu, terasa diri forever alone pun ada masa mula-mula masuk sini, sangat untalkative, tidak seceria dulu-dulu, yaa lah dulu-dulu dulu-dulu ku menderita sekarang aku bahagia ehh?haha masa mula-mula masuk, belum kenal, belum cinta amboih ayat kau! Tapi sekarang ada kawan, ada kawan gelak, ada kawan cerita, ada kawan pandai, ada macam-macam ragam punya kawan, ada kawan lucu-lucu, ada...
Bismillah. Assalamualaikum wbt. Hi. It’s 4th November 2025 (Tuesday). A lovely day to update this other corner of mine, because today marks 11 years since we’ve been living in this world without Bapa. Eleven years. Amazing how Allah SWT strengthened us through all of it. Alhamdulillah. And not a single minute passes without remembering him. We still talk about Bapa at random times, in random places, whenever something reminds us of him. We still love him deeply, and miss him endlessly. Today I want to share one of the many things I learned from Bapa. A lesson I never realised was a "lesson" back then. At that time it was funny and cute . But, to think of it again, it's one of the sweetest and the loveliest sides of Bapa. Bapa's self-bought cake on his 53rd birthday. Exacly on 03 February 2012. Tell me, how many people do you know who buy their own birthday cake and proudly request their name and age to be written solid and clear on it?. Because Bapa did it, for r...
I'm thinking of pursuing my study. I want to have my master just like Kak Tika and I do really really know, Mama wants it the most. This is perfect. The programme is exactly what I want. Masih dalam program yang sama dengan masa ambil degree dulu. Memang ini lah yang aku mahukan, meningkatkan lagi ilmu pengetahuan dan kualiti guru Pendidikan Islam. Bukan untuk aku semata, tapi aku sangat percaya untuk anak-anak didikku juga. You never know how I love my job and how I dear my students. I want them to be the best in their life, I want them to be clean and have good manners. Bukan mahu cemerlang pandai-pandai saja tapi mengutamakan adab. Adab dulu baru ilmu. Bila mereka sudah beradab, aku boleh hela nafas lega sudah. Ya ya ya, adab nombor satu, cemerlang dalam pelajaran tetap bukan nombor dua juga. Akademik penting, memang. Jap, apa tadi kaitan sambung study dengan membina modal insan cemerlang sahsiah dan akademik tu? haha macam tiber kan?. Sebenarnya ada, ba...
Bismillahirrahmannirrahim. Assalamualaikum wbt, hi there world! Happy 1st post in 2025! hoyeah~ I'm so excited to write about this final semester (second meet up of semester 4) because, I'm no longer need to think of what kind of turbulence I'll be facing in front there?. Because I'm done with my master journey. Alhamdulillah hooray!. So glad that I decided collecting moments every semester in this blog, I meant, look! I almost passed the finishing line! (sebab result belum keluar and still gotta wait for the official letter of "Tamat Pengajian dan Layak dianugerahkan Sarjana"). I rate this final semester with, 153+ level of fears that almost buried me alive haha!. I never felt like giving up so strong, but this semester I almost pull out the the white surrender flag. I was so scared I'll fail, so scared to confront things, so scared to even started. Can you imagine?. Said that "I was fine" said it from my coffin (Gracie Abrams) Was so scared bu...
Comments